5 Simpele manieren waardoor jij je snel weer positiever voelt!

We willen ons allemaal wel blijer en positiever voelen maar hoe pak je het aan? Gelukkig heb je grotendeels zelf in de hand hoe jij je voelt en kun je dus ook zelf de situatie veranderen. Hoe jij je snel weer positiever kunt voelen lees je in dit bericht.

5 Simpele manieren waardoor jij je snel weer positiever voelt!

We zitten allemaal wel eens in een negatieve bui waarin alles stom en shit is, toch? Heel menselijk en ook helemaal niks mis mee. Het enige wat hierin heel belangrijk is, is dat je hier niet te lang in blijft hangen. Want dat is niet alleen zonde van je tijd, de kans dat het fibromyalgie symptomen zoals pijn verergert is groot. En dat willen we natuurlijk niet.

Het is dus belangrijk om die negativiteit los te laten en weer in een positieve vibe te komen zodat je niet blijft hangen in de situatie.

Je blijer en positiever voelen kan gelukkig heel gemakkelijk zijn. Maar je moet er wel zelf wat voor doen! Om je te helpen hóe je dit doet, deel ik 5 simpele manieren die mij heel erg helpen om me binnen no-time weer wat positiever te voelen!

Let’s go!

1. Zing mee met je favoriete nummer

Iedereen heeft wel zo’n nummer waarbij je het liefst de volumeknop omhoog draait en lekker meezingt met de muziek. Welk nummer komt nu in je op? En heb je ooit gemerkt hoe heerlijk bevrijdend het kan zijn om gewoon even lekker te zingen? Het is een simpele manier om je weer wat positiever te voelen.

Daarnaast kan zingen er ook voor zorgen dat je je gedachten en moeilijkheden makkelijker los kan laten en echt even in het moment bent.

Tip: kies voor een ‘feel good’ nummer met een positieve tekst. Dit stimuleert het nog net wat meer.

2. Doe een dansje!

Even een dansje doen, met of zonder muziek heeft een positief effect op je lichaam. Je kunt dit natuurlijk prima combineren met je zangtalenten maar alleen dansen is ook prima. Je komt in beweging wat je hersenen en spieren activeert en je maakt hierdoor endorfine aan waar je je gelukkiger door voelt.

Als je veel pijn hebt is deze tip misschien wat minder geschikt, maar ook dan kan in beweging komen soms juist helpend zijn!

Tip: Dans op je favoriete nummer waar jij een heerlijk positief gevoel van krijgt. Zo kun je meerdere positieve factoren met elkaar combineren.

 

positiever Foto door: Fotografie Angelien Rijpers

3. Benoem waar je dankbaar voor bent

Neem een notitieboekje en een (gekleurde) pen en stel jezelf de vraag: waar ben ik dankbaar voor? of: wat maakte mijn dag fijn vandaag?

Door na te denken over waar je dankbaar voor bent stimuleer je je brein het te focussen op leuke, positieve ervaringen. Daarnaast zul je merken dat je je heel rijk voelt als je bewust dankbaar bent voor dingen die zijn gebeurd of die je hebt.

Het maakt je bewust van alles wat je wél hebt en wél kunt en dat is zo onwijs belangrijk. Maak hier een gewoonte van en begin iedere dag (of sluit de dag er mee af) met 3 dingen waar je dankbaar voor bent.

Tip: Heb je een vervelende dag? Blader eens door je notitieboekje je zult merken dat het je goed doet om al die positieve dingen te lezen! Win-win situatie.

4. Lach wat vaker!

Het kan zo simpel zijn :-). Wanneer je lacht, oprecht of niet. Met geluid of zonder, alleen de samentrekking van je gezicht is een trigger voor je brein om te geloven dat je blij bent. Dit is mega positief want daardoor wordt het gelukshormonen aangemaakt waardoor jij je dus nog happier gaat voelen.

Dus ook als je je lach faked heeft dit invloed op je stemming. Probeer het maar eens!

Tip: Wil je deze blijheid nou doorgeven? Lach eens wat vaker naar anderen, gewoon op straat bijvoorbeeld. Dit geeft niet alleen de ander, maar ook jou een fijn en goed gevoel

 Lees ook: Positief leven, wat houdt dat eigenlijk in? (+video) >>

5. Loop buiten een rondje

Ken je dat? Je hoofd zit vol met pieker gedachten en je bent nergens toe in staat. Negativiteit en stress overheerst in zo’n situaties gemakkelijk waardoor het belangrijk is dit te doorbreken.

Een eenvoudige manier om dit te doen is door in beweging te komen. Om jezelf letterlijk uit de situatie te halen en tot actie over te gaan. Al ga je maar 5 tot 10 minuten buiten wandelen, dit kan al genoeg zijn om meer rust te creëren je hoofd en lichaam. Daarnaast kan frisse lucht nooit kwaad.

Tip: Bedenk je onderweg waar je dankbaar voor bent, benoem in je hoofd de mooie dingen die je ziet of lach vriendelijk naar anderen.

Ga over tot actie!

Je positiever voelen hoeft niet heel moeilijk te zijn. Jij kunt grotendeels zelf bepalen hoe jij je voelt. Het belangrijkste is dat je niet in de situatie blijft hangen maar over gaat tot actie. Want alleen als je actie onderneemt kan er ook daadwerkelijk wat veranderen.

Kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Download dan mijn eBook 20 stappen naar een leuker leven mét fibromyalgie.

Het is niet zo dat je niet boos mag zijn, of geen negatieve gedachten en gevoelens mag hebben. Die mogen er absoluut zijn! Het belangrijkste is alleen om jezelf weer uit die sleur te halen zodat je er niet te lang in blijft hangen. En dat doe je door over te gaan op actie, door iets te ondernemen wat je een positief gevoel geeft.

Wat helpt jou om je snel weer positiever te voelen?

Meer lezen over positiviteit?


Volg Fibromyalgieblog via Facebook, Instagram & YouTube

Ontdek hoe je meer grip krijgt op jouw leven door Fibromyalgie te accepteren

Fibromyalgie leren accepteren is voor mij de sleutel geweest naar een leuker & fijner leven. Ben jij er klaar mee om beperkt te worden door je klachten en wil je de regie terug over jouw leven?

1 gedachte over “5 Simpele manieren waardoor jij je snel weer positiever voelt!”

Plaats een reactie